אליפות העולם בשחייה 2017

לאחר מחנה האימונים המוצלח של נבחרת השחייה במקסיקו התפנו השחיינים לדבר האמיתי: אליפות העולם.

מרק מליאר צעיר שחייני הנבחרת פתח את האליפות עם מדליית ארד, לאחר שהגיע למקום השלישי במקצה גמר ישיר ל 100 מטר גב.  עוד קודם לכן בחימום התרחשה אנקדוטה משעשעת: מרק קיבל בטעות מכה קלה בראש, ממאמן שייעד את המכה לשחיינו העיוור ( כך יודעים השחיינים העיוורים שהגיעו לקיר) וחברי המשלחת סיפרו למאמן שטעה כי הדבר הביא למרק מזל, רק אם אפשר בפעם הבא שייתן 2 מכות – אולי זה יביא יותר מזל.

באותו יום זכתה גם ענבל פיזרו במדליית ארד במקצה ל 100 מטר.

ד"ר שוקי דקל יו"ר הוועד הפראלימפי הישראלי בירך אותם: "ענבל ומרק היקרים, ריגשתם אותנו כבר ביום הראשון של אליפות העולם בשחייה המתקיימת במקסיקו, לאחר שכל אחד מכם זכה במדליית ארד.

אתם מביאים כבוד רב לספורט הפראלימפי ולמדינת ישראל כולה.

אני מאחל לכם ולכל חברי הנבחרת הישגים נוספים בתחרויות, ואי אפשר בלי להודות ולהוקיר את המאמן שלכם, יעקב ביננסון, שעושה עבודה נפלאה עם ספורטאים ותיקים וצעירים. תודה לכם".

ביום השני, שחה מרק מליאר את מקצה ה – 400 מטר חופשי בגמר ישיר והגיע למקום החמישי. ורוניקה גירנקו הגיעה למקום השמיני ב 50 מטר גב.

ביום השלישי העפיל איאד שלבי לגמר ה 50 מטר אותו סיים במקום השביעי, יוליה גורדיצוק העפילה לגמר ה 200 מעורב אישי וסיימה במקום השביעי. ורוניקה גירנקו התמודדה בגמר ישיר ל 100 מטר חופשי אותו סיימה במקום השביעי.

ביום הרביעי מרק מליאר זכה במדליית הארד במקצה ל100 מטר חזה. בתחילה נפסל, אך לאחר שהוגש ערעור, על יד יעקב ביננסון המאמן ופיטר פיזרו ראש המשלחת הוחלט לבטל את הפסילה ומרק זכה לעלות לפודיום בפעם השנייה. ענבל פיזרו זכתה גם היא במדליית ארד שנייה לאחר שסיימה שלישית את המשחה ל 50 מטר חופשי. ורוניקה גירנקו הגיעה באותו יום למקום השביעי במשחה ל 50 מטר חזה.

ביום החמישי, יוליה גורדיצוק הגיעה
למקום הרביעי ב 400 מטר חופשי – הישג מצוין

ולמקום השישי ב 100 מטר פרפר.

ענבל פיזרו הגיעה למקום הרביעי ב 200 מטר חופשי.

ואיאד שלבי הגיעה למקום השישי ב 200 מטר חופשי.

ביום האחרון של התחרות השתתפו השחיינים הישראלים ב – 3 גמרים:

ורוניקה גירנקו הגיעה למקום החמישי ב 150 מעורב.

מרק מליאר הגיע למקום השביעי ב 200 מעורב.

איאד שלבי הגיע למקום השביעי ב 100 גב.

כל השחיינים ממועדון איל"ן חיפה ומאמנם הוא: יעקב ביננסון.

 

שתפו
הירשמו לניוזלטר שלנו
כתבות נוספות